جستجو

قوانین و مقررات باربری راه ممتاز برای کسب آگاهی متقاضیان حمل و نقل بین شهری ارائه می شود تا با مطالعه آن سریع تر بتوانید درخواست باربری خود را ثبت کنید و از بهترین خدمات باربری بهره مند شوید. همچنین قوانین مربوط به همکاری با شما رانندگان محترم نیز ذکر شده است تا با کسب اطلاعات لازم راحت تر بتوانید با این باربری همکاری کنید.

راه ممتاز، به عنوان مرکز تخصصی وانت بار بین شهری، حمل و نقل بار را به صورت کامل و خرده بار و روباری با هزینه مناسب و به صرفه انجام می دهد. این باربری از سال 1397 زیر نظر اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران فعالیت خود را آغاز کرده است و با داشتن مجهزترین ماشین های باربری و همکاری با رانندگان حرفه ای در سراسر ایران، این امکان را برای متقاضیان حمل و نقل فراهم آورده است که در هر نقطه ای از کشور قرار داشته باشند، بتوانند از بهترین خدمات باربری استفاده کنند.

لازم به ذکر است که خدمات باربری در حمل و نقل راه ممتاز به صاحبان کالاهایی که بارهای کاملی دارند و تمایل به ارسال آنها با ماشین دربست دارند، ارائه می‌ شود.

حمل و نقل راه ممتاز به عنوان کامل ترین ناوگان حمل و نقل بین شهری در میان مشتریان شناخته شده است. این باربری دارای وانت بارهای مجهز به پلاستیک و چادر برزنت است، بنابراین امکان سرویس دهی به سراسر ایران را دارا است، به این صورت که بعد از ثبت درخواست در کمتر از یک ساعت ماشین باربری برای مشتریان ارسال خواهد شد. 

قوانین و مقررات باربری راه ممتاز

قوانین و مقررات باربری حمل و نقل راه ممتاز

قوانین و مقررات باربری راه ممتاز به دو بخش صاحبان بار و رانندگان تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها پرداخته شده است.

قوانین و مقررات باربری برای صاحبان بار

  • ارائه اطلاعات دقیق در مورد بار: این اطلاعات شامل وزن، ابعاد و نوع کالا و خدمات مورد نیاز و… برای حمل آن می شود.
  • رعایت قوانین و مقررات مربوط به مواد خطرناک و ممنوع: حمل و نقل برخی اقلام مانند مواد قابل اشتعال، مواد شیمیایی خطرناک و کالاهای غیرقانونی و قاچاق مجاز نیست، بنابراین در هنگام درخواست باربری باید به این موارد نیز توجه شود. برای مثال در مورد کالاهای وارداتی داشتن برگه گمرگی کالا (برگه سبز) الزامی است، در غیر این صورت امکان حمل بار وجود نخواهد داشت؛ زیرا با پیگرد قانونی همراه است.
  • استفاده از بیمه بار: با درخواست بیمه بار با توجه به ارزش آن، در صورت بروز هرگونه آسیب یا گم شدن در حین حمل و نقل، بیمه متعهد خواهد بود جبران خسارت کند. بنابراین استفاده از آن پیشنهاد می شود (بیمه مورد استفاده در حمل و نقل راه ممتاز بیمه ایران است که شرایط استفاده از آن در قسمت بیمه بار توضیح داده شده است).
  • پرداخت حق کمیسیون: بعد از ثبت درخواست حق کمیسیون حتما باید پرداخت شود، سپس امکان استفاده از خدمات باربری فراهم خواهد شد. درضمن استفاده از خدمات باربری بیشتر بر هزینه باربری اضافه می شود.

قوانین و مقررات باربری برای رانندگان

  • ارائه گواهینامه و کارت ملی: ارائه مدارک شناسایی شخصی و مدارک ماشین باربری از سوی راننده الزامی است.
  • ارائه معاینه فنی خودرو: ارائه معاینه فنی خودرو برای اطمینان از ایمن بودن وسیله نقلیه برای حمل و نقل و مطابقت با تمام مقررات ایمنی است. راه ممتاز تنها با رانندگانی که ماشین های باربری آنها از لحاظ فنی و ظاهری سالم هستند، همکاری می کند؛ زیرا در صورت خراب شدن ماشین و عدم ارسال به موقع بار، به اعتبار این باربری آسیب وارد می شود و موجب نارضایتی مشتریان و عدم اعتماد آنها خواهد شود.
  • تعهد رسیدن به موقع به محل بارگیری و تخلیه: راننده باید متعهد شود که در زمان مشخص در مبدأ بارگیری انجام می شود و در زمان تعیین شده در مقصد تخلیه صورت می گیرد.
  • تخلیه و بارگیری با احتیاط و ایمن کامل: برای جلوگیری از آسیب دیدن به بار، راننده و کارگرانی که با او همکاری می کنند، باید با احتیاط این کار را انجام دهند.
  • رعایت قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل بار: این موارد شامل محدودیت ‌های سرعت، قوانین مربوط به ساعات رانندگی و هرگونه مقررات خاص مربوط به حمل و نقل جاده ای و درون شهری است.

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده، قوانین و مقررات کلی هستند و ممکن است بسته به شرایط خاص بار شما قوانین دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شود. بنابراین پیشنهاد می شود که قبل از ثبت درخواست باربری با شماره تلفن 02166630603 حاصل فرمایید.

 کارشناسان در تیم پشتیبانی حمل و نقل راه ممتاز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی باربری بین شهری هستند.